|   Echipa   |   SFB în Media   |   Contact   |  
 |   Donează online   |   Directionează 2%   |

365 pentru EDUCAȚIE

Puterea și provocarea educației

Scrisul este extrem de valoros pentru mine în activitatea de cercetare. Deseori se uită prea ușor importanța notării detaliate a procesului de analiză și a redării sub formă de publicație scrisă a rezultatelor obținute.

A scrie într-o publicație înseamnă pentru mine atât timpul de a revedea rezultatele obținute în contextul stadiului cercetării de actualitate cât și trecerea rezultatelor prin filtrul tuturor cunoștințelor adunate personal pe parcursul academic și a propriei gândiri critice. Este timpul de a fi onest și de a evalua critic atât reușitele cât și limitările cercetării efectuate. Cu cât este scrisul mai lizibil și ușor de înțeles, cu atât educăm și împărtășim mai mult experimentele și experiențele proprii cu întreaga comunitate științifică și nu numai. O publicație scrisă imortalizează în același timp o parte din gândirea mea științifică, o parte din mine.

Adesea prezentarea lucrărilor științifice la conferințe îmi dă ocazia să vizitez diferite colțuri ale lumii. Așa am avut șansa să particip la diferite evenimente în Africa, Europa și America de Nord. Fiecare locație mi-a inspirat o altă perspectivă de înțelegere a lumii înconjurătoare. În aceste călătorii scrisul este de neînlocuit în a imortaliza impresiile, gândurile inspirate de împrejurimi. Chiar dacă am acces ușor la scrierea electronică, nimic nu se compară cu scrisul de mână. Scrisul de mână exprimă mai mult decât cuvintele de pe hârtie, el conține și transmite din emoția momentului prin literele legate strâns laolaltă sau spațiile largi dintre cuvinte.

Prea rar îmi rezerv acest timp de repaus, acest timp esențial pentru a-mi auzi propriile gânduri și de a-mi așterne firul narativ interior pe hârtie, de a-mi conștientiza realitatea momentului. În aceste momente de reflexie, simt o mare recunoștință față de toți cei care de-a lungul anilor m-au format prin educația formală directă sau indirectă, prin sfaturi și exemple de viață în școala românească, austriacă, engleză și americană. Fără aceștia nu aș fi ajuns din inima țării, Târgu Mureș, la universități de top din lume, Cambridge și Harvard, unde mediul educațional mi-a permis, în mod continuu, să-mi valorific cunoștințele acumulate de-a lungul anilor.

Leave a Reply